Zanima Vas odjala potpora?

Darko Štetner

Prodajni specijalist za profesionalne alate

Gsm.098/ 715 847; Tel/Fax.01/ 2344-580

Web: www.dewalt.com.hr; www.pointshop.hr

Licence Partner&Distributor Trade Mark Stanley Black&Decker Dewalt Hrvatska


Zanima Vas odjala  potpora? Stižemo!

Grad Zagreb, danas 20.siječnja 2021.godine,  objavio je Javni natječaj Grada Zagreba za dodjelu potpora za očuvanje i razvoj  deficitarnih i proizvodnih obrtničkih djelatnosti.  Natječaj možete pronaći u prilogu na ovoj stranici, na portalu Grada Zagreba (www.zagreb.hr), na oglasnim pločama Gradske uprave.
I. PREDMET I TRAJANJE JAVNOG NATJEČAJA 

Predmet ovog Javnog natječaja je dodjela bespovratnih sredstava Grada Zagreba za provedbu Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. – 2023. (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/19), u dijelu koji se odnosi na Mjeru 1.2. Očuvanje i razvoj obrtničkih djelatnosti.
Zahtjevi se podnose u roku 30 dana od dana objave Javnog natječaja na internetskoj stranici Grada
.

. II. KORISNICI POTPORA Korisnici potpora mogu biti: • obrti; • djelatnosti slobodnih zanimanja; • mikro, mala i srednja trgovačka društva u vlasništvu fizičkih osoba upisanih u evidenciju o pravnim osobama i radnicima koji obavljaju vezane obrte. Korisnici potpora moraju imati sjedište na području grada Zagreba, obavljati djelatnost za koju traže potporu na području grada Zagreba, obavljati tradicijsku, deficitarnu ili proizvodnu obrtničku djelatnost sa popisa navedenog u točki III. ovog javnog natječaja, te u poslovnom subjektu imati najmanje jednog (1) zaposlenog na neodređeno vrijeme u punom radnom vremenu (vlasnik ili jedan zaposlenik) najmanje tri mjeseca prije raspisivanja natječaja. Ukoliko se radi o novoupisanom obrtu isti mora imati upisan početak obavljanja obrta i imati najmanje jednog (1) zaposlenog na neodređeno vrijeme u punom radnom vremenu (vlasnik ili jedan zaposlenik). Ukoliko se radi o novoosnovanom trgovačkom društvu isto mora imati najmanje jednog (1) zaposlenog na neodređeno vrijeme u punom radnom vremenu.
IV. NAMJENA KORIŠTENJA I PRIHVATLJIVI TROŠKOVI POTPORA 

Potpore se odobravaju za: • nabavu opreme, alata i pribora koji je u funkciji obavljanja djelatnosti za koju je potpora odobrena; • nabavu inventara i unutarnje uređenje poslovnog prostora; • edukaciju (troškove zaposlenih, naučnika, učenika na stručnoj praksi i osoba na stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa); • promotivne aktivnosti (troškovi izlaganja na sajmovima, troškovi izrade promidžbenog materijala, marketinga i drugo); • stjecanje certifikata kvalitete i znakova kvalitete; • stjecanje statusa tradicijskog, odnosno umjetničkog obrta. Iznos prihvatljivih troškova projekta ne smije biti niži od 10.000,00 kuna tj. od najnižeg pojedinačnog iznosa potpore. Pravo na korištenje potpora se ostvaruje za tekuću kalendarsku godinu i samo za jednu djelatnost. Neprihvatljivi troškovi su: • troškovi uređenja prostora u kojem se obavlja djelatnost, a koji nije fizički odvojen od stambenog dijela; • troškovi poreza na dodanu vrijednost (PDV) ako je korisnik potpore u sustavu poreza na dodanu vrijednost; • troškovi nabave prometnih sredstava; • troškovi unutarnjeg uređenja poslovnog prostora ako su u vlastitoj izvedbi ili ako izvođač radova nije poslovni subjekt koji je registriran za obavljanje tih radova; • troškovi nabave TV, radio i sl. uređaja te mobitela; • troškovi potrošnog materijala; • troškovi nabave radne odjeće i obuće; • troškovi izrade projektne dokumentacije, troškovi zaštite na radu, higijenskih uvjeta, zaštite od požara, atesta i sl.; • troškovi tečajeva i edukacije koje nisu u funkciji obavljanja djelatnosti za koju je potpora odobrena (npr. tečajevi stranih jezika, knjigovodstvo, marketing, informatički tečajevi i sl.) te stjecanja formalnog obrazovanja; • troškovi nabave usisavača (osim industrijskih), mikrovalne pećnice, aparata za kavu i vodu, fotoaparata - osim za fotografsku djelatnost; • troškovi nabave i opremanja čajne kuhinje; • troškovi nabave ukrasnih predmeta; • troškovi najma opreme, leasing te obročna otplata preko kreditnih kartica; • troškovi za nabavu računala i računalne opreme iznad 5.000,00 kuna (iznos uključuje potporu i vlastito ulaganje); • troškovi za nabavu računala i računalne opreme za koju su dobivena sredstva potpore Grada Zagreba u protekle četiri godine; • troškovi za nabavu perilica i sušilica rublja iznad 2.000,00 kuna po uređaju (iznos uključuje potporu i vlastito ulaganje a ne odnosi se na djelatnost 96.01 pranje i kemijsko čiščenje tekstila i krznenih proizvoda, pranje i peglanje rublja; • troškovi za nabavu perilica i sušilica rublja za koju su dobivena sredstva potpore Grada Zagreba u proteklih pet godina; • troškovi za nabavu klima uređaja iznad 5.000,00 kuna (iznos uključuje potporu i vlastito ulaganje); • troškovi za nabavu klima uređaja za koja su dobivena sredstva potpore Grada Zagreba u proteklih pet godina. Neprihvatljivim se smatraju i drugi troškovi koji nisu navedeni kao prihvatljivi. 
V. KRITERIJI ZA DODJELU POTPORA 


Potpore za očuvanje i razvoj tradicijskih, deficitarnih i proizvodnih obrtničkih djelatnosti dodjeljuju se prema sljedećim kriterijima: • poboljšanje uvjeta rada radionice; • broj zaposlenih; • edukacija naučnici / učenici na stručnoj praksi / osobe na stručnom osposobljavanju; • ostvarena priznanja, certifikati odnosno znakovi kvalitete; • broj godina poslovanja; • obiteljska tradicija; • vrsta djelatnosti prema NKD 2007.

VI. VISINA POTPORE Visina potpore ovisna je o ukupno utvrđenom koeficijentu prema kriterijima iz Pravilnika o kriterijima i načinu dodjele potpora za očuvanje i razvoj obrtničkih djelatnosti. Najviši pojedinačni iznos potpore može iznositi 30.000,00 kuna godišnje, a najniži 10.000,00 kuna. Pravo na najvišu pojedinačnu potporu u iznosu od 30.000,00 kuna ostvaruju i podnositelji zahtjeva: - s rješenjem kojim je utvrđeno svojstvo kulturnog dobra poslovnog subjekta, odnosno koji su preventivno zaštićeni ili imaju status tradicijskog/umjetničkog obrta, - koji zapošljavaju osobu s invaliditetom (vlasnik zaposlen u poslovnom subjektu ili zaposleni radnik)
Predmet ovog poziva je dodjela potpora Grada Zagreba za samozapošljavanje za proizvodne djelatnosti sukladno Pravilniku o uvjetima, kriterijima i postupcima za dodjelu potpora Grada Zagreba za samozapošljavanje.
Javni poziv bit će otvoren do iskorištenja sredstava, a najkasnije do 
Namjena korištenja potpora 
Prihvatljivim troškovima smatraju se:
  • zakup poslovnog prostora,
  • troškovi atesta i procjene opasnosti,
  • kupnja strojeva, tehnike, alata i opreme za obavljanje djelatnosti,
  • kupnja odgovarajuće informatičke opreme potrebne za rad,
  • kupnja licenciranih informatičkih programa,
  • kupnja uredskog namještaja i materijala za izradu specifičnih dijelova interijera poslovnog prostora po mjeri (pultovi, ugostiteljski i inventar u prodavaonicama),
  • troškovi registracije poslovnog subjekta – javnobilježnički troškovi, pristojbe, naknade,
  • doprinosi za samozaposlenu osobu,
  • izrada web stranice,
  • web hosting, zakup domene, održavanje web stranice,
  • dizajn i tisak promidžbenih materijala,
  • internet oglašavanje,
  • izrada vizualnog identiteta,
  • troškovi za knjigovodstvene usluge,
  • kupnja zaštitne i radne odjeće i opreme,
  • kupnja/najam licenci neophodnih za obavljanje djelatnosti,
  • edukacije koje su vezane uz djelatnost,
  • troškovi stručnih i drugih ispita potrebnih za obavljanje djelatnosti,
  • troškovi atestiranje i certificiranja proizvoda i usluga.
Troškovi su prihvatljivi od trenutka registracije poslovnog subjekta za vrijeme obavljanja djelatnosti, a za najviše 12 mjeseci poslovanja.
Visina potpore i način isplate
Potpora se može odobriti u iznosu do 75.000,00 kuna.
Potpora se može koristiti isključivo za namjenu obavljanja glavne djelatnosti za koju je odobrena, u skladu sa zahtjevom, poslovnim planom i troškovnikom.
Isplata se vrši jednokratno, po potpisu ugovora o korištenju potpore. Pojedinom korisniku može se dodijeliti samo jedna potpora za samozapošljavanje.
Postupak odobravanja i dodjele potpore
Zahtjev za odobravanje potpore podnosi se Razvojnoj agenciji Zagreb - TPZ d.o.o. u odjel Poduzetnički centar - Plavi ured, Vodnikova 12/2, Zagreb.  Uz zahtjev za dodjelu potpore podnositelj prilaže sljedeću dokumentaciju:
  • presliku osobne iskaznice,
  • dokaz o statusu nezaposlene osobe sa Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (original),
  • dokazi o stečenom formalnom obrazovanju npr. svjedodžbe, diplome i sl. (preslika),
  • potvrda o evidenciji staža iz Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (preslika),
  • dokazi o neformalnom radnom iskustvu (ugovori o djelu, ugovori o autorskom djelu, rad u inozemstvu i dr.), specijalističkom obrazovanju, nagradama, priznanjima i sl. (preslika),
  • poslovni plan (original),
  • dokaze o dogovorenoj poslovnoj suradnji (original),
  • ponude za troškove za koje traži potporu (original),
  • osobe koje imaju prethodno poduzetničko iskustvo u obvezi su dostaviti potvrdu nadležne Porezne uprave o nepostojanju duga prema državi (original ne stariji od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva),
  • osobe koje imaju status hrvatskog branitelja, djeca poginulih, nestalih i zarobljenih hrv. branitelja, osobe s invaliditetom, pripadnici romske nacionalne manjine moraju dostaviti pisane dokaze o svom statusu (Potvrda o priznatom statusu hrvatskog branitelja ili djeteta poginulog, nestalog ili zarobljenog hrvatskog branitelja (original), Izjavu o pripadnosti romskoj nacionalnoj manjini (original), Rješenje o statusu osobe s invaliditetom­ (preslika)).

Primjedbe